#2 هری پاتر و حفره اسرارآمیز _ جی.کی.رولینگ

همزمان با قرمز شدن مجدد وضعیت شهر و در راستای خواندن کتابهایی که باید در نوجوانی خوانده می‌شدو نشد و همینطور همزمان با انتشار نسخه صوتی جلد دوم از مجموعه داستان‌های خیال‌پردازانه‌ی هری پاتر به سراغ این کتاب رفتم. احتمالاً می‌دانید که کتابهای هری پاتر که به ۷۰ زبان ترجمه شده‌اند و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه از آنها منتشر شده، از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر شناخته می‌شوند. پس با وجودامکان ابتلای لحظه‌ای هر کدام از ما به بیماری قرن احساس کردم لازم است این جای خالی نوجوانی را قبل از اینکه دیر شود تا حدودی پر کنم. البته حس خوب شنیدن جلد اول، یکی از دلیل اصلی‌ رفتنم به سراغ این کتاب بود. "هری پاتر و تالار اسرار" که در کشور ما به نام "هری پاتر و حفره اسرار‌آمیز" ترجمه شده دومین کتاب از این مجموعه است که ماجراهایش در ادامه‌ی جلد اول اتفاق می‌افتد. جلد اول که "هری پاتر و سنگ جادو" نام داشت مربوط به ماجرای حمله‌ی لرد سیاه به هری در نوزادی و سرانجام ورود هری در یازده سالگی به مدرسه علوم و فنون جادوگری هاگوارتز بود. بخش اعظم کتابِ اول مربوط به ماجراهای حین تحصیل هری به همراه دوستانش در سال اول تحصیلی‌ در آن مدرسه می‌پرداخت و پایان ماجرای اصلی با پایان سال اول و رفتن دانش آموزان به تعطیلات همراه بود. کتاب هری پاتر و حفره اسرارآمیز با آغاز سال دوم تحصیلیِ هریِ دوازده ساله در مدرسه آغاز می شود. طبیعتاً در این کتاب هم در کنار هری پاتر شخصیت‌های اصلی داستان همچنان دو دوستِ صمیمی‌ او یعنی "رون ویزلی" و "هرمیون گرنجر" هستند و ماجرای اصلی کتاب هم مربوط به باز شدن حفره‌ای باستانی در مدرسه هاگوارتز است. حفره‌ای که هیولایی عجیب را در خود جای داده که پس از سالها در اقدامی نژادپرستانه شروع به قلع و قمع مشنگ زاده ها یعنی دانش آموزانی که پدر یا مادرشان جادوگر نبوده‌اند کرده است. حال خواننده است و مواجهه‌ی هری و دوستانش با این حفره و موجود وحشتناک درون آن، و البته ماجراهای حاشیه ای دیگری که در طول این سال تحصیلی می‌گذرد.

پی‌نوشت: خواندن این کتاب که جلد دوم از این مجموعه به حساب می آید هم بی شک مثل جلد اول برای نوجوانان بسیار جذاب خواهد بود، اما برای من جلد اول این کتاب با اینکه شاید نوجوانانه‌تر هم به نظر می رسید جذابیت بیشتری نسبت به این کتاب داشت. البته شاید این حس بخاطر بکر بودن موضوع در مواجهه اول برای من باشد. با این همه مطمئنم اگر نسخه‌های صوتی جلدهای بعدی این مجموعه هم منتشر شود باز هم آنها را دنبال خواهم کرد.

مشخصات کتابی که من شنیدم: نشر کتاب سرای تندیس، ناشر صوتی: آوانامه، ترجمه ویدا اسلامیه، نسخه چاپی 380 صفحه و نسخه صوتی با صدای آرمان سلطان زاده 11 ساعت و 45 دقیقه

نظرات 4 + ارسال نظر
سعید چهارشنبه 19 شهریور 1399 ساعت 19:32

سلام وقت بخیر
من همین چند وقت پیش مجموعه فیلم های هری پاتر را دیدم، دوبله هم بود و خیلی هم برام جذاب بود. توصیه می کنم بعد از مطالعه کتاب فیلمش را هم ملاحظه فرمایید.

سلام، وقت شما هم به خیر و سلامتی
من بعد از خواندن جلد اول، فیلم اول را هم دیدم و منم از فیلم راضی بودم، فیلم به خوبی ماجرایی که از کتاب در ذهن داشتم ساخته شده بود و این در کتابهای کمی اتفاق میفته.
بزودی در برنامه دارم که فیلم دوم را هم ببینم اما مابقی فیلم ها را به ترتیب می گذارم برای بعد از خواندن هر جلد، البته این موضوع به این هم بستگی دارد که نسخه صوتی جلد های بعد منتشر شود یا خیر.
ممنونم از توجه و لطف شما

zmb شنبه 22 شهریور 1399 ساعت 10:55 http://divanegihayam.blogfa.com

من تو نوجوانی خیلی علمی تخیلی خوندم، کاش این کتاب اون موقع میومد، دوره ی ما فقط ایزاک آسیموف بود و آرتور سی کلارک، شاید یکی دو تا دیگه هم بودند ولی مدرسه ی ما از این دو تا نویسنده خیلی بیشتر داشت... قبل از اینا هم که ژول ورن

با این حال من فقط چند تایی از ژول ورنها را در نوجوانی خوانده‌ام.
من و شما به گمانم سه چهار سال اختلاف سن داریم و از آنجایی که اولین جلد این کتاب در 10 سالگی من منتشر شده و در 12 سالگی من اولین ترجمه اش آمده، پس به احتمال زیاد در نوجوانی شما هم بوده. اما خب شاید چون مثل امروز دنیای چاپ و نشر در کشورمان گسترده نبود به چشم نیامد. اصلا تا یک دوره ای هم به کتابهای تازه منتشر شده خارجی روی خوش نشان داده نمی شد.
راستی من که الان دارم اینا رو میخونم هم نوجوان نیستما

در بازوان شنبه 22 شهریور 1399 ساعت 22:24

سلام
این پست رو که خوندم یادم افتاد دفعه قبلی که از هری پاتر نوشتید به خودم قول دادم حتما حتما بخونم... به خاطر همین فکر کنم هیچ قدمی برنداشتم.

در نتیجه این بار هیچ قولی به خودم نمیدم شاید یه اتفاقایی بیوفته

سلام
راستش همه ما زیاد از این قول ها به خودمون میدیم. حتماً شما هم در این مدت قدم های خوب دیگه ای برداشتی. فکر می کنم راه مقابله با چنین ماجراهایی اینه که بی درنگ کتاب رو دست بگیری. یا اگر نسخه صوتی باشه از کوچکترین فرصت برای شنیدنش استفاده کنی.
البته من بر خلاف شما نسخه های صوتیِ فارسی این دو کتاب رو که از فیدیبو و طاقچه و امثال این برنامه ها میشه تهیه کرد رو شنیدم. چنین کتابهایی که پیچیده نیستن و نیاز به تمرکز خاصی ندارن رومیشه در حال پیاده روی یا کارای خونه شنید و پیش رفت.
منو به یاد اولین کتابی که هدیه گرفتم انداختید که صفحه اولش با خودکار آبی نوشته شده بود:
اگر خواهان تغییر هستی بی درنگ آغاز کن.

Mission Blue یکشنبه 30 شهریور 1399 ساعت 00:39 http://Remainstobeseen.blog.ir

سلام
چند هفته پیش دوباره خوانی تمام کتاب های هری پاتر برای من تمام شد. راستش حسابش از دستم در رفته که بار چندم بود کل کتاب ها رو یک بار دیگه می خوندم! من از هشت سالگی شروع کردم به خواندن هری پاتر. در واقع اولین کتاب "واقعی" که بعد از سواد دار شدنم خواندم هری پاتر بود.
راستش رو بخواهید فکر میکنم خیلی خوشبختم که پا به پای منتشر شدن کتاب ها و فیلم ها جلو رفتم و منتظر انتشار کتاب ها و فیلم ها و بازی ها شدم و باهاش بزرگ شدم.
برای من هری پاتر حکم خونه رو داره که بعد از گذشت شانزده سال وقتی برمی‌گردم بهش، هنوز که هنوزه تمام حس های خوب دنیا رو میتونم بازم تجربه کنم.
خیلی خوبه که خوندینش بالاخره و خوشحالم که خوشتون اومده. معمولا خواننده های بزرگسال هری پاتر به من دیر با جلد های اول کتاب ارتباط برقرار می کنن!:)

سلام بر شما دوست گرامی
ممنونم که از تجربه مواجهه و زندگی خودت با هری پاتر برای ما هم گفتی.
منم در یادداشتی که درباره کتاب اول نوشته بودم اشاره کرده بودم که چرا من آن سالهای نوجوانی که تازه این کتاب منتشر شد آن را نخواندم. البته که اگر آن روزها می خواندمش بسیار بیش از امروز لذت می بردم. اما خب با اینکه همانطور که شما هم اشاره کردی در آغاز کمی به سختی با خودم کنار اومدم که بسراغ این کتاب بروم اما بنظرم همین دو جلد هم برای من جذابیت لازم یک کتاب سرگرم کننده و خوب رو داشته.
جالبه که با توجه به این که من در حال دنبال کردن نسخه صوتی این کتاب هستم در واقع من هم مثل شما دارم گام به گام با انتشارش پیش میرم و طی تماسی که با آوانامه( ناشر صوتی این کتاب) داشتم با خبر شدم جلد بعدی نسخه صوتی این کتاب حدود یک ماه دیگه آماده و منتشر میشه و من حتماً به سراغش خواهم رفت.
باز هم ممنون از توجه و حضور شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد