انیمیشن کوتاه "پدر و دختر"

در وبلاگ یکی از دوستان یادداشتی خواندم که از دلتنگی دختری برای پدرش سخن می گفت. برایش آرزوی آرامش دارم. اما این یادداشت  مرا به یاد متن دیگری انداخت که در آن به این موضوع اشاره شده بود که در دنیای ادبیات و سینما بیش از عشق پدر به فرزندش و بالعکس از عشق مادر سخن گفته شده و حتی در بسیاری از فرهنگ ها هم به همین شکل پدر تنها به چشم ناظمی که به جز نظم  به چیز دیگری اهمیت نمی دهد دیده می شود. نگاهی که در کشور ما هم غالب است و به نظرم این کمی خارج از انصاف است.

موضوع  انیمیشن پدر و دختر، عشق بی پایان یک دختر به پدرش است. انیمیشنی که شاید تلنگری باشد برای تجدید نظر در نگاه بیننده ای که آن را می بیند.

این انیمیشنِ 8 دقیقه ای که محصول مشترک کشورهای انگلستان، بلژیک و هلند می باشد توسط انیماتور هلندی به نام "مایکل دودوک ده ویت" ساخته شده و در سال 2000 منتشر شده است. این انیمیشن کوتاه به تنهایی موفق شده 20 جایزه برتر جشنواره های مهم از جمله اسکار و بفتا را از آن خود کند. از نقاط قوت این درام کوتاه، موسیقی بسیار هماهنگ با تصویری است که بیننده می بیند.

پیشنهاد می کنم  از "اینجا" به مدت 8 دقیقه به تماشای این انیمیشن احساسی بنشینید.

نظرات 6 + ارسال نظر
شیرین جمعه 10 آبان 1398 ساعت 13:13 http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام مهرداد مرسی بابت معرفی فیلم. خیلی غمگین بود البته.

سلام
قابل شمارو نداشت.
فکر می کنم نکته قوت فیلم دست گذاشتن روی احساسات انسانها بخصوص دلتنگی بود و طبیعتاً بار غمش برای آدم های دور از دیار و خانواده بیشتر از دیگرانه.
ولی فکر کنم ارزشش رو داشت. به هر حال هدفم از معرفی این انیمیشن ها غمگین کردن دوستان نیست.

شیرین دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 09:18

سلام آقای مهرداد
در وبلاگ تون از ادبیات ترکیه هم نوشتین و برای همین خواستم جسارت کنم و اسم یک نویسنده ترک و کتابش رو بهتون پیشنهاد بدم.
Göçüp Gidenler Koleksiyoncusu
Şermin Yaşar
این کتاب حاوی داستانهای کوتاه و در رابطه با زندگی انسانهای از طبقه متوسط هست و قلم نویسنده بسیار روان هس.
البته اینکه در ایران این کتاب آیا ترجمه شده و یا اینکه از نت قادر هستین خریداری کنین و یا بخونید متاسفانه اطلاعی ندارم ولی به نظرم ارزش خوندن داره.
راستی میبخشین که کامنت غیر مرتبط نوشتم براتون.

سلام بر خانم شیرین
از آنجایی که شما شیرینی جدید در این وبلاگ هستید و من اولین بار است شما را اینجا می بینم خوشبختم.
عرضم به حضور شما که پوشه ادبیات ترکیه این وبلاگ همچون ذهن من از این دیار خلوت است و به یک کتاب چهل ساله آن هم از عزیز نسین خلاصه شده است. البته همین نویسنده را به الیف شافاکی که آثارش امروز بازار کشورم را گرفته ترجیح می دهم.
اینکه شما کتابی از نویسنده ای که به قول شما نویسنده خوبیه و من تا به حال نامی از اون نشنیدم بهم معرفی می کنید برام خبر خوب و خوشحال کننده ایه. اما متاسفانه طی جستجویی که انجام دادم متوجه شدم این کتاب هنوز به فارسی ترجمه نشده از شرمین یاشار در ایران تنها یک کتاب که گویا در رده سنی کودک و نوجوان هست چاپ شده اونم اسمش "بغالی بابابزرگم: بهترین مارکت دنیا" است.
شاید بشه اینترنتی نسخه اصلیش رو خرید اما نمیشه خوندنش. حداقل برای زبان نا بلدی مثل من.
بابت این کامنت از شما بسیار سپاسگزارم.

مریم سه‌شنبه 14 آبان 1398 ساعت 08:32 http://gol5050.blogfa.com

درود بر شما.
خیلی وقته اینجا سر نزدم و عذر می خوام از این بابت. شرایط خوبی نداشتم. با توجه به پاسخ کامنت اول، پس من نمی تونم طاقت بیارم و این انیمیشنی که شما زحمت معرفی شو کشیدین نگاه کنم. چون یاد پدرم می افتم و من هم از اون دخترایی بودم که به شدت علاقه مند پدرم بودم. بیشتر تحت تاثیر رفتار پدر بودم تا مادر.
در ضمن از حضور صمیمانه ی شما و ابراز لطف و همدردی ممنونم. سلامت باشید و شادمان.

سلام بر دوست همراه.
وقتی یادداشت این پست رو می نوشتم به یاد شما افتاده بودم و امیدوارم با گذشت زمان کمی آرامش صبوری جایگزین درد های دوری شما بشه و پدرتون رو خیلی دور از خودتون احساس نکنید.
بعد از انتشار این پست اتفاقاً نگران همین هم بودم که کسی که پدرش دیگه پیشش نیست با دیدن این انیمیشن چقدر میتونه ناراحت بشه. و شما چه کار خوبی کردید که نگاهش نکردید. ازتون ممنونم. امیدوارم خدا پدرتون رو رحمت کنه و به شما خانوادتون صبر و آرامش بده.

لادن سه‌شنبه 14 آبان 1398 ساعت 10:56 http://lahoot.blogfa.com

مسلما در ادبیات و سینما نقش پدران خصوصا در رابطه با دخترانشان احجاف شده

سلام
در سینما و دنیای ادبیات که بله. اما در دنیای واقعی هم امروز اوضاع این داستان خیلی خوب نیست.
مدتی از شما بی خبر بودم.
امیدوارم اوضاع در آن سر دنیا حداقل برای شما روبراه باشد.

ماهور پنج‌شنبه 16 آبان 1398 ساعت 09:01

سلام
به وبلاگتون خوش اومدم!! این پست که خیلی قشنگ بود ممنون از شما

سلام بر خانم ماهور
بله خوش آمدیدخیلی خیلی هم خوش آمدید
راستش من مدت ها بود که کامنت های شما رو در پست های جناب میله، حتی پست های قدیمی ایشون میدیدم و از همون موقع هم منتظر حضور شما در کتابنامه بودم.
حالا هم از حضورتون بسیارخوشحالم.

اسماعیل بابایی یکشنبه 3 آذر 1398 ساعت 08:39 http://fala.blogsky.com

متاسفانه با همه ی علاقه ای که به فیلم و انیمیشن دارم، به ندرت فرصت شده پست های این شکلیِ شما رو تماشا کنم. حالا خیلی خوشحالم که این انیمیشن جذاب رو دیدم و بابتش بسیار سپاسگزارم.
لذت بردم.

یکی از دلایل اشتراک گذاری این انیمیشن کوتاه همینه که ما لحظاتی رو بتونیم از این دنیای شلوغ رها بشیم و با پر کشیدن خیال کمی لذت ببریم.
خوشحالم که ازش خوشت اومد دوست عزیز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد