انیمیشن"پایـپِر" و نظریه ی شستشوی چشم های سهراب سپهری

چشم ها را باید شست، 

                                     جور دیگر باید دید...


همه ما در زندگی لحظاتی داشته ایم و البته خواهیم داشت که در آن لحظات ترس از قدم گذاشتن به جلو گلویمان را گرفته و نمیگذارد حرکت کنیم. ترس از شکست دوباره ای که شاید روزی نصیبمان شده ،ترس از ناشناخته های پیش رو،ترس از خارج شدن از شرایط موجود روزمره ،جلو نرفتن و ریسک نکردن  بخاطرترس از دست دادن داشته های حال حاضرمان  ودر واقع  ترس از تغیـیـر.

اما گاهی لازمه که جور دیگه نگاه کرد و بر اون ترس غلبه کرد .

پایپِر (Piper) نام انیمیشن کوتاهی است محصول مشترک پیکسار و والت دیزنی که به کارگردانی آلن باریلارو ساخته شده و دردقایقی کوتاه از همین ترس و نتیجه غلبه بر آن با ما سخن می گوید. پایپر ما را به یاد سهراب سپهری و شعر معروفش هم می اندازد.

این انیمیشن  در سال 2016 اکران شده و جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را در  سال 2017 از آن خود کرده است.

پیشنهاد میکنم این انیمیشن کوتاه 6 دقیقه ای زیبا رو ببینید.بعد از اون کمی امیدوارترخواهید شد. 


دانلود و نمایش این انیمیشن در سایت مینی تونز یعنی "اینجا"  و یا در آپارات یعنی " اینجامیسَر است.

.................................................................

>> نام انیمیشن :     پایـپِـر (Piper)

>>تاریخ انتشار Jun 2016   17

>>مدت زمان   6 دقیقه

>>کارگردان   Alan Barillaro

>>جوایز و افتخارات  برنده اسکار 2017

نظرات 8 + ارسال نظر
مهدخت دوشنبه 1 آبان 1396 ساعت 10:04

من عاشق اون جوجه کوچولو ی خوردنی ام :))
خیلی خوبه این انیمیشن . دوست داشتنی شاید بهترین توصیف باشه براش .

بعد از تماشای چندین باره ی این 6 دقیقه ی عالی به این نتیجه رسیدم که وقتی نوع ِ نگاه ِ خودت رو پیدا کنی طعم ِ اون استقلال ، عجیب به دل می شینه . بیاد بیارین اون جایی رو که جوجه ی ما با توجه به یادگیری اون شیوه می تونست صدف های خیلی بزرگ رو به بزرگ تر ها نشون بده .
یه نکته ی دیگه هم به نظرم جالب بود: برای اینکه بتونی به صدف های بزرگ برسی باید سنت های نخ نمای گذشته رو رها کنی و از موج ها نترسی :) ( جوجه ی ما تونست شیوه ی بزرگ تر ها رو بذاره کنار اون هم به وسیله ی دیدن ِ لایه های پنهان ِ موج ها )
بله بله همه اش همون داستان ِقورت دادن ِ ترس هاست .
سلام یادم رفت

سلام
اول بگم که بسیار به اینجا خوش اومدین وخوشحالم که این جوجه دوست داشتنی مارو دیدید و ازش خوشتون اومد.
به نکته های خوبی اشاره کردید برا همین متشکرم ازتون.
و امیدوارم همه ما بتونیم چشم ها رو بشوئیم و با یه دید دیگه به ترس های زندگی نگاه کنیم.

ملکه سه‌شنبه 2 آبان 1396 ساعت 18:05 http://parandporparand.blogfa.com/

با سلام
زمان انیمیشن. شش دقیقه است که میتونه نمادی از شصت سال زندگی ما باشه. برای من که اینطوره.
و
زندگی جوجه کوچولو با یه ترس مهم و اساسی رو به روست در حالیکه ما به عنوان انسان، همیشه با یک جوجه ترسو روبرو نیستیم. درون ما انواع ترسها هست که کل زندگیمون رو گاهی در بلعیدن لقمه های ترس طی میکنیم.

سلام
به هر حال برداشتها برای هر شخص متفاوته و این از محاسن یه کار خوبه .
متشکر

بندباز چهارشنبه 3 آبان 1396 ساعت 14:00 http://dbandbaz.blogfa.com/

سلام
من کاری به انیمیشن ندارم، یعنی منظورم اینه که هر چی بخوام بگم ازش کمه، فقط دارم به اون ذهن زیبا و دست های توانمندی فکر میکنم که این موجود رو خلق کردند!!!... شدیدا دوست داشتنیههههههههه

سلام
حتما ذهن زیبایی داشته که چنین انیمیشن زیبایی رو آفریده .
جالبه هر سه نفری که تا اینجا نظر گذاشتن شیفته اون جوجه شدن در صورتی که من شاید به خود جوجه خیلی توجه نکرده بودم .

خورشید پنج‌شنبه 4 آبان 1396 ساعت 00:55 http:/http://tangochandnafare.blog.ir/

دیدم و خیلی خوشم اومد در موردش می نویسم
اخه یکم .... نمیگم تا بنویسم :)
ممنونم بابت معرفی این انیمیشن های زیبا

خوشحالم خوشتون اومده .
آخه یکم...؟
منتظر نوشتنتون در این باره میمونیم.

خورشید پنج‌شنبه 4 آبان 1396 ساعت 13:50 http:/http://tangochandnafare.blog.ir/

خصوصی
نوشتم اونجا میتونی بقیه اخه یکم رو متوجه بشید

متشکرم . چشم . میام به وبلاگتون و میخونم .

خورشید پنج‌شنبه 4 آبان 1396 ساعت 13:53 http:/http://tangochandnafare.blog.ir/

اقا فکر کردم بعد تایید شما نطرات ثبت میشه یادم نبود یهویی میاد تو قسمت کامنتا وبلاگ اسکای گزینه خصوصی نداره حالا خیلیم چیز خاصی نبودا یهویی جوگیر شدم بالاش بنویسم خصوصی :))))

چرا داره .
اون بالا از سمت راست گزینه چهارم که نوشته تماس با من .
بله . اتفاقا خوب شد که خصوصی نشد تا باقی دوستان هم بیان و پست شما رو درباره این انیمیشن بخونن.
میام و می خونمش.

سحر یکشنبه 7 آبان 1396 ساعت 22:36

آقا من چون فیلم رو ندیدم نظر ندادم ها ... حالا نگی رفتم غیب شدم


پس شما نامحسوس حضور داری.
این انیمیشن ها رو بین وقفه های این 600 صفحه ای های پوست کَن ببین تاثیر مثبتش در آینده نصیب خواننده هات میشه.
در نهایت از شما به عنوان تنها مترجم حامی این وبلاگ سپاسگزاریم.

سامورایی چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 09:18 http://samuraii84.blogsky.com

ممنون از لینکی که گذاشتی. داره دانلود میشه

مخلصیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد