انیمیشن کوتاه "یک زندگیِ تنها"

در این دنیای مدرن کافیست نگاهی به اطرافمان بیندازیم و شاهد دست آورد های گوناگون بشر برای سرعت بخشیدن به زندگی باشیم.اگر دلیلش را بپرسیم احتمالاً پاسخ هایی همچون صرفه جویی در زمان و جلوگیری از اتلاف وقت را خواهیم شنید.

اما سوال اینجاست که آیا این همه تلاش برای سرعت بخشیدن به امورات زندگی،در کاهش سرعتِ گذرِ"زمان" هم به انسان ها کمک کرده است؟ ما انسان ها حالا نسبت به قبل زمان بیشتری داریم؟


+زندگی زیباست.و البته بسیار کوتاه. بیشتر قدرش رو بدونیم... 

++ پیشنهاد میکنم بجای اینکه بیش از این کلمات ناموزونِ کنار هم ردیف شده من را بخوانید به تماشای این انیمیشن کوتاه 2دقیقه ای بنشینید. از "اینجا

.............................

>نام اصلی انیمیشن:A Single Life

>تاریخ انتشار: 2014

>مدت زمان :2دقیقه و 17 ثانیه

>کشور سازنده: هلند

کارگردان:Marieke Blaauw-Joris Oprins-Job Roggeveen 

>جوایز و افتخارات :نامزد اسکار2015

نظرات 4 + ارسال نظر
مهدخت یکشنبه 19 فروردین 1397 ساعت 12:02

دیدم اش . بهش فکر می کنم..
ممنونم که باعث این تجربه ی کوتاه ِ لذتبخش شدی.
سلام.

سلام
آره انیمیشن خوبیه.
منم از شما متشکرم که هنوز اینجا رو دنبال می کنید.

خورشید سه‌شنبه 21 فروردین 1397 ساعت 17:39

تا اون انیمیشن رو ببینم یکم وقت لازمه
اما اینم بگم به نظرم زندگی هیچ چیز خاصی نداره یه چیز معمولی
نا امید نیستم افسرده هم نیستم ولی هیچ حس خاصی نسبت بهش ندارم و گفتن زندگی زیباست قدرش رو بدونید رو اصلا درک نمیکنم فکر کنم اونقدر میشناسیم که بدونی من هم به روش خودم زندگی رو دوست دارم و تلاش میکنم خوب زندگی کنم ولی اون قضیه بی حسی هم هست :))
فیلم رو میبینم و طبق معمول قبل احتمالا در موردش می نویسم

خوشبختانه اینجا وبلاگه و فرصت برای دیدنش همچنان خواهد بود.
ولی یه چیزی رو قبل از دیدنش بگم و اونم اینه که من اون جمله پی نوشت زندگی زیباست ....رو نه خیلی با ارتباط با این انیمیشن نوشتم.حتی شاید این انیمیشن بیشتر به کوتاهی زندگی اشاره داشته باشه تا زیباییش.
اما به هر حال شاید بشه به این اعتقاد داشت که دراین دنیا اگه حتی در محاصره زشتی هم باشیم میشه زیبایی دید.حداقل بهار نقدی که الان دراختیاره ماست زیباست.و ...
برای شما هم امیدوارم خیلی زودخبرهای خوب برسه.

بندباز چهارشنبه 22 فروردین 1397 ساعت 17:19 http://dbandbaz.blogfa.com/


درود بر مهرداد گرامی
و تبریکات بهارانه خدمت هنرمند وبلاگ
هنوز انیمیشن را ندیدم، هر چند عکسی که ازش گذاشته بودی خیلی آشناست . اما در آرشیو انیمه هایم نبود. دانلود می کنم و می بینم. خواستم این رو بگم که این زندگی با تمام سختی ها و سرعت سرسام آور گذر ثانیه هاش، اتفاقات ریز ریزی درش رخ می ده که حکم جرقه های کوچیک آتش در دل شب رو داره... گاهی ممکنه سال ها جرقه ها رو ببینی و اتفاقی نیوفته، گاهی هم یکی از همین جرقه های کوچیک می تونه تو و زندگیت رو شعله ور و روشن و گرم کنه!...
با آرزوی اتفاق های خوب برای تو دوست عزیز و همه ی خوانندگان این صفحه.

سلام و درود بر شما بندبازهنرمندِ واقعی بلاگستان. بقیه یا مجازی هستن یا مثل من ادا در میارن
. منم بوی بهار نارنج پیچیده در کوچه ها رو به شما تبریک میگم.این گلم یکم شبیه بهار نارنجه
آره انیمیشن دو دقیقه ایه تفکر برانگیزیه. حداقلش اینه که به ما یادآوری می کنه که از لحظه هامون استفاده کنیم دنبال دور تند و کند زندگی نباشیم.به هر حال زندگی میگذره.بهتره قدرش رو بدونیم.
ممنون از این مثال جرقه ها.همینطوره . امیدوارم همیشه ببینیمشون.
منم برای شما و همه دوستانی که اینجاسرم منت میزارن و حضور پیدا میکنن آرزوی اتفاقات خوب دارم و شادی از این نوعش:

خورشید چهارشنبه 22 فروردین 1397 ساعت 18:19

منم اون بی حسی رو همینجور نوشتم راستش متوجه شدم که ممکنه به انیمیشن ربطی نداشته باشه رفیق ولی من دیدم نسبت به زندگی خنثی است نه زشته نه زیبا

خنثی هم هرچی باشه از زشت بهتره. امیدوارم رو به زیبایی بره .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد